Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 9 november 2012

Bokstavsspelet

Bokstavsspelet är på svenska och är bra för förskolan och upp till åk 1 eller längre om barnet har svårigheter. Det finns tre olika aktiviteter. 
1: Peka på bokstäverna och hör vad de heter och vilket ord som börjar med det. T ex T som i traktor och U som i uggla. 
2: Vilken bokstav börjar orden på. Man får höra en röst som säger "Vilken bokstav börjar apa på? Man har tre bokstäver att välja på.
3: Ett glas har bollar med bokstäver i och man ska fylla på bokstäver i de små glasen så att orden blir kompletta. Se bild. Man ökar svårighetsgrad genom det lilla djuret uppe i hörnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar